субота, 21 квітня 2012 р.

Моє життя і дар спасіння

Моє життя ----?---Дар спасіння від Бога
                який між ними зв'язок?

Що таке «ДАР»? - подарунок

У щоденному (зматеріалізованому) житті ми зустрічаємось з двома видами подарунків, напр.:
а)ми отримуємо непідписаний букет квітів – щоб оцінити цей подарунок, бажано знати, від кого прийшли квіти.
б) ми отримуємо непідписаний конверт з 500 - це є цінність, навіть коли ти не усвідомлюєш, від кого отримав. Тобі по великому рахунку вже і не дуже треба знати відправника.

Тепер подумаємо про «спасіння». Воно цінне саме в собі, чи цінним також є той, хто його дає?

Подарунок «спасіння» належить до тих подарунків, для яких, щоб правильно їх оцінити, ми маємо знати, від кого вони. Оскільки саме від дателя залежить якість спасіння. Диявол пропонує людині під видом «спасіння» свавілля і неволю у гріхах, Бог дарує людині у спасінні повноцінне життя і щастя. Від мого бажання мати залежить, чию пропозицію я прийму. Якщо мене не цікавить свобода, я не прийму подарунка від Бога, тобто, він для мене не буде цінним.

Що ми знаємо про спасіння з Нового Завіту?
Головними є ТРИ речі:
1)   Господь хоче спасти всіх людей, бо всіх Він дуже любить
2)  Ім’я, яким осягається спасіння – Ісус
3)   Потреба особистої свобідної і відповідальної відповіді на дар спасіння

Для того, щоб дати свою відповідь на дар спасіння, мені потрібно зустрітися з Ісусом. 
Де я можу це зробити? Моє життя - місце зустрічі з Христом, простір і час, в якому я маю можливість зустрітися з Ісусом.
Ісус, прийшовши на землю, прийняв матеріальний вимір - людське тіло (точнісінько, як моє), став солідарним зі мною, одягнувся в людськість, був цілісною(тобто нерозділеною безгрішною людиною, людиною, яка постійно перебувала у зв’язку з Отцем). Ісус запевнив мене, що, перебуваючи з Ним, я також матиму єдність з Отцем, а звідти - мир, вічне життя у щасті і радості. Я маю можливість стати цілісною людиною тільки у спілкуванні з Ісусом, у єднанні з Ним. І в цьому мені допомагає моя людськість (духовний і фізичний вимір людини).
Яким чином я єднаюсь з Ісусом?  В духовному вимірі мені у єднанні допомагають віра, надія і любов, а у фізичному плані єднання відбувається через членство у Церкві і безпосередньо через Євхаристію.

Ісус, коли був на землі, наголошував, що важливим моментом є якість мого життя. Навчав, що кожна людина має вільний вибір і відповідальність.


Отож, Господь дарує мені життя.

Своїм особистим «ТАК» я приймаю життя як дар і це є моя перша відповідь Богові.

Наступний крок: я роблю вибір щодо якості свого життя.
Євангеліє від Матея 25 подає нам опис Царства Божого і того, яким шляхом воно осягається: десять дів, притча про таланти, притча про овець і козлів.
Зупинимося більш глибоко на останній притчі – це опис страшного суду.

Господь наводить приклади моментів, де у людини була нагода до добрих діл, до життя в любові, милосерді, співчутті... Одна група людей прийняла цю нагоду, інша група людей відкинула. 
Добрий вчинок (так як і поганий) вже сам в собі має свою логіку і цінність. І люди, які опинились на суді, це добре розуміли. Вони знали  і не перечили, що вчинили добрі і погані діла. Однак Ісуса у своєму житті вони не зустріли, тому були здивовані, що Ісус говорив їм про зустріч з ними.

Тому Господь попереджує: хочу, щоб ти був/ла свідомий, що фізичний вимір - це не єдиний вимір, який має твій вчинок.

«Кожний раз, як ти бачиш нагоду до доброї справи, Я  присутній в тій нагоді, в тій людині, яка є поряд і потребує твого милосердя», - каже Господь. «Ти можеш і не будучи свідомим цього, давати хліб жебракові. Наприклад, людина невіруюча може робити добрі діла. В її усвідомленні це буде просто добрий вчинок щодо чужої людини. Але я хочу, щоб ти знав, що Я присутній у твоєму ближньому. Це є наше місце зустрічі з тобою. Те, що ти даєш ближньому, ти даєш Мені. Сáме усвідомлення Моєї присутності вводить тебе в таїнство спілкування зі Мною».

На що орієнтує мене ця притча?
1)   Кожний кусок хліба жебракові, кожне діло милосердя може змінити моє життя, бо це є нагода зустрітися з Господом.
2)  Творячи милосердя, я зростаю, бо чим частіше роблю, тим частіше зустрічаюсь з Ісусом. Спілкування з Ісусом зцілює мою ушкоджену гріхом природу, відновлює і розвиває в мені віру, надію і любов.
3)   Ісус спонукає мене до більш усвідомленого і відповідального життя. Він заохочує дивитися не тільки фізичними очима на світ, представляє мені повну картину світу, показує мені численні моменти і місця, де я можу зустрітися з Ним, якщо я захочу. Він чекає на зустріч за мною у моєму ближньому.

І на кінець, у моєму милосердному ставленні до ближнього покращується моє розуміння:
1)   Віри, яка допомагає мені побачити Ісуса в кожному ближньому
2)  Надії, яка очікує фізичного приходу Христа
3)  Любові, яка віддає  себе Богові у Христі через служіння ближнім.

Отож, моє щоденне життя є місцем зустрічі з Христом, а відтак – місцем мого спасіння.


с.Валентина

Немає коментарів:

Дописати коментар