субота, 14 грудня 2013 р.

Слово Боже до мене

14.12.2013
субота
прор. Наума

«Якби я ще й людям хотів подобатися, я не був би Христовим слугою». Апостол застерігає від викривленого бажання служити іншим, від підлабузництва. Підлабузництво - це прояв начебто добрих норовів напоказ - перед людьми і для людей. Це поведінка з ціллю заслужити добре слово того, до кого підлещуються. Одні догоджають людям, щоб їх за це хвалили. Інші догоджають тільки тим, від яких сподіваються отримати якусь користь для себе. В обох випадках на першому місці стоїть задоволення особистих інтересів  і інструменталістичне ставлення до людей. Така поведінка не тільки суперечить заповідям Христа, в ній приховане бажання влади, прагнення керування, присутня нечесність, окрім того, вона блокує розвиток людини у Христі. 
А якщо оцінювати моє життя на основі цього критерію «прагнення подобатися людям», чи я можу себе назвати слугою Божим чи швидше слугою людським? Як часто при прийнятті рішень я «оглядаюся» на Ісуса? І як часто «оглядаюсь» на те, що скажуть інші? Як до мене ставляться? 
- Чи обмовляю своїх колег, здобуваючи таким чином певні привілеї і стаючи фаворитом? 
- Чи очорнюю тих, які сильніші, успішніші, популярніші за мене? 
- Чи плету інтриги, чи навмисно створюю ситуації, в яких хтось буде виглядати гіршим за мене? 
- Чи замість того, щоб докласти зусиль до розвитку своїх даних я краще вчасно зроблю комплімент або подарунок особі, від якої залежить моє «просування по соціальній драбині»? 
- Чи вітаю з приводу і без приводу своїх безпосередніх начальників (корисних мені людей), натомість маю "вибіркову" память на важливі дати інших знайомих мені осіб? 
- Як проявляю готовність і зацікавлення до роботи? Може говорю багато про необхідність зробити щось, навіть привселюдно оголошую, що збираюсь це робити, а коли доходить до справи, то зникаю з поля зору? І за мене працюють інші? 
- Чи намагаюся вплинути на безпосередніх начальників за допомогою кількох сказаних "до місця" фраз, вимогами, перекрученими фактами, займанням позиції жертви...? 
- Чи хтось казав чи натякав мені колись, що я маю хитрий і виверткий розум, що перекручую факти, що живу в своєму світі задля задоволення своїх потреб? 

Пригадай собі і зроби щирий іспит сумління. І наступний раз, як захочеш сказати щось погане про когось, подумай, з якою метою це робиш? Злість, заздрість і амбітність – характерні риси підлабузника. Бережи себе від них. 

с. Валентина Рябушко

Немає коментарів:

Дописати коментар